Sähkömoottorit ja -koneet

Takaisin listaukseen

IE3-W41R, W42R

VEM IE3-MOOTTORIT IEC-KOOT 355-450

Pintajäähdytetty oikosulkumoottori, uutuutena sisäinen jäähdytyspiiri

Energiaa säästävä kolmivaiheoikosulkumoottori. Nykyisen lainsäädännön mukaan IE3-moottori on oikea moottorityyppi S1-käyttöön tehoalueella 0,75 kW – 375 kW. IE-luokan oikeaoppiseen valintaan on poikkeuksia, joten kysy lisää myynnistämme.

Taajuusmuuttajakäyttöön kelpuutetaan edelleen myös IE2-moottori.

IE3-hyötysuhdeluokan kolmivaiheoikosulkumoottori on saatavilla sekä pien- että korkeajänniteversioina runkokokoihin 355, 400 ja 450. Pitkä käyttöikä optimoidun jäähdytysjärjestelmän ansiosta.

Tekniset tiedot

  • runkokoot 355 – 450
  • tehoalue 160 – 1080 kW
  • jännitealue 400 – 11 000 V
  • taajuus 50 tai 60 Hz
  • pyörimisnopeusalue 3000, 1500, 1000, 750, 600, 500 1/min
  • napaluvut 2, 4, 6, 8, 10, 12
  • suojausluokat IP 55, IP 56, IP 65, IP 57 ja IP 67
  • eristysluokka 155 (F(B)), 180 (H) 180 H(F)
  • jäähdytystavat IC 411, IC 416, IC 410, IC 418; sisäinen jäähdytys kaksoispiirijärjestelmällä tuplapuhaltimin
  • rakennemuodot B3, B35, V1 ja näistä johdetut muodot
  • taajuusmuuttajakäyttöön 10 kV asti

Runko

  • Roottori: Muottiin valettu alumiiniroottori
  • Runkorakenne: Jäähdytysrivat ja sisäinen jäähdytyspiiri (ontto riparakenne)
  • Runkomateriaali: Valurauta (GG-20, GGG-40, GGG-50)

Standardit

  • Standardit: IEC 60072, DIN EN 50347
  • Hyötysuhdeluokka: IE3 (IEC/EN 60034-30-1)

VEM

Sähkömoottorivalmistaja, jonka tuotteisiin voidaan aidosti leimata Made in Germany.Lue lisää »

Käyttöohjeet, sertifikaatit ja muuta dokumentaatiota löytyy Downloads-osiosta »

Lue lisää tuotteesta VEMin kotisivuilta »

OPTIMOITU JÄÄHDYTYS

Runkokojen 355, 400 ja 450 IE3-moottoreissa on uudentyyppinen kotelointi, uusi sisäinen jäähdytysjärjestelmä ja optimoidut jäähdytysrivat. Jäähdytys toimii kaksoispiirijärjestelmänä tuplapuhaltimin, jossa piiri 1 sisältää jäähdytyskanavat roottorissa ja piiri 2 ilmavälit. Piirit 1 ja 2 palaavat takaisin neljän sisäpuolisen rivoitetun kanavan kautta. Sisäisellä jäähdytyksellä roottorin lämpötila on alhaisempi ja moottorin elinkaari sen seurauksena pidempi.

355-400-450-frames-cooling systemtemperature-without-special-cooling

Kuvassa 1 roottorin lämpötila sisäisellä jäähdytyksellä toteutettuna  ja kuvassa 2 ilman sisäistä jäähdytystä.