IE3-W41R, W42R
VEM IE3-MOOTTORIT IEC-KOOT 355-450
Pintajäähdytetty oikosulkumoottori, uutuutena sisäinen jäähdytyspiiri
Energiaa säästävä kolmivaiheoikosulkumoottori. Nykyisen lainsäädännön mukaan IE3-moottori on oikea moottorityyppi S1-käyttöön tehoalueella 0,75 kW – 375 kW. IE-luokan oikeaoppiseen valintaan on poikkeuksia, joten kysy lisää myynnistämme.
Taajuusmuuttajakäyttöön kelpuutetaan edelleen myös IE2-moottori.
IE3-hyötysuhdeluokan kolmivaiheoikosulkumoottori on saatavilla sekä pien- että korkeajänniteversioina runkokokoihin 355, 400 ja 450. Pitkä käyttöikä optimoidun jäähdytysjärjestelmän ansiosta.
Tekniset tiedot
- runkokoot 355 – 450
- tehoalue 160 – 1080 kW
- jännitealue 400 – 11 000 V
- taajuus 50 tai 60 Hz
- pyörimisnopeusalue 3000, 1500, 1000, 750, 600, 500 1/min
- napaluvut 2, 4, 6, 8, 10, 12
- suojausluokat IP 55, IP 56, IP 57, IP 65 ja IP 66
- eristysluokka 155 (F(B)), 180 (H) 180 H(F)
- jäähdytystavat IC 411, IC 416, IC 410, IC 418; sisäinen jäähdytys kaksoispiirijärjestelmällä tuplapuhaltimin
- rakennemuodot B3, B35, V1 ja näistä johdetut muodot
- taajuusmuuttajakäyttöön 10 kV asti
Runko
- Roottori: Muottiin valettu alumiiniroottori
- Runkorakenne: Jäähdytysrivat ja sisäinen jäähdytyspiiri (ontto riparakenne)
- Runkomateriaali: Valurauta (GG-20, GGG-40, GGG-50)
Standardit
- Standardit: IEC 60072, DIN EN 50347
- Hyötysuhdeluokka: IE3 (IEC/EN 60034-30-1)
VEM
Sähkömoottorivalmistaja, jonka tuotteisiin voidaan aidosti leimata Made in Germany.Lue lisää »
Käyttöohjeet, sertifikaatit ja muuta dokumentaatiota löytyy Downloads-osiosta »
OPTIMOITU JÄÄHDYTYS
Runkokojen 355, 400 ja 450 IE3-moottoreissa on uudentyyppinen kotelointi, uusi sisäinen jäähdytysjärjestelmä ja optimoidut jäähdytysrivat. Jäähdytys toimii kaksoispiirijärjestelmänä tuplapuhaltimin, jossa piiri 1 sisältää jäähdytyskanavat roottorissa ja piiri 2 ilmavälit. Piirit 1 ja 2 palaavat takaisin neljän sisäpuolisen rivoitetun kanavan kautta. Sisäisellä jäähdytyksellä roottorin lämpötila on alhaisempi ja moottorin elinkaari sen seurauksena pidempi.
Kuvassa 1 roottorin lämpötila sisäisellä jäähdytyksellä toteutettuna ja kuvassa 2 ilman sisäistä jäähdytystä.